Запознайте се със семейството на Gama Organica – не просто български бранд, а кауза. Каузата на Елица, Румен и Даниел. Да живеят в хармония с природата ги вдъхновява да създадат най-чистите продукти, съчетаващи традиционни натурални съставки със съвременни стандарти за безопасност. Gama Organica има за своя мисия да помогне на хората да се замислят за природосъобразно и безвредно чистене, за промяна на начина, по който мислим за почистващите препарати, за мотивиране на хората да правят малки крачки, водещи до големи резултати. Защото, както казват създателите му, нашите решения днес са това, което ще завещаем на децата си в утрешния ден!
Започвайки разговора с Елица, каузата на бранда докосна сърцата ни и сме нетърпеливи да ви запознаем с това мило българско семейство, посветило се на нещо толкова вдъхновяващо.
Какво стои зад бранда Gama Оrganica? Как се зароди идеята за него?
Зад Gama Organica стои едно българско семейство – Елица, Румен и 8-годишния Даниел. Няколко месеца след раждането на сина ни се сблъскахме с проблемите на атопичния дерматит – за жалост, един много разпространен в днешно време проблем сред децата. Тогава започнахме да обръщаме особено внимание на всичко, което внасяме вкъщи – от храната, през козметиката и продуктите за почистване. Осъзнахме, че едни от най-големите алергени в дома се крият в почистващите препарати. А задълбавайки в темата за съставките, открихме, че в много от т.нар. био препарати се влагат съставки, които може да са безопасни за природата, но не са напълно безопасни за здравето на хората. В едни момент, за да сме сигурни в безопасността на продуктите, с които почистваме, просто решихме да ги приготвяме вкъщи. С времето започнахме да споделяме нашите продуктите с приятели. Те бяха първите, които ни вдъхновиха и насърчиха да споделим този опит и с други семейства, които се стремят към по-здравословен и екологичен живот. Така стигнахме и до идеята за Gama Organica.
Какви са основните съставки в продуктите Ви?
Основните ни съставки са натурални сапонини от Сапунени ядки (Сапиндус) и Камелия Олифера. Това са две растения, които в Азия се използват от векове като натурални средства за пране и почистване. С тях ние заменихме синтетичните измивни вещества, които дразнят кожата. Освен, че имат отлични почистващи свойства, тези две растения се използват и при кожни проблеми. И Сапиндус, и Камелия широко се използват и в древната индийска наука за здраве Аюрведа.
Естествените сапонини съчетаваме с подбрани съставки с растителен произход. В някои от продуктите си влагаме и чисти етерично масла, които също имат антибактериално действие и дават естествен аромат.
Промени ли се мисленето на хората според вас и започнаха ли те все по-често да търсят натуралното, естественото пред популярното и модерното?
Когато говорим за храна и за козметика, мисля, че вече много хора разбират колко е важно да купуват такива с качествени съставки. Това обаче не бих казала, че важи, когато говорим за почистващи продукти. Като че ли хората все още не са в такава степен информирани и осъзнати за рисковете за здравето, които могат да носят конвенционалните почистващи продукти. У нас все още битува мнението, че е по подразбиране почистващите продукти да съдържат вредни химикали и на това няма алтернатива. Това е една от мисиите на нашия бранд – да променим начина, по който хората мислят за почистващите продукти; да превърнем почистването в осъзната грижа за здравето ни и за околната среда. Природата е изключителна съкровищница, която ни е дала всичко, ние само трябва да се обърнем към нея!
За съжаление все по-често децата получават кожни раздразнения, дерматити, алергии, с които не винаги ние, родителите, успяваме да се справим. Ето защо осъзнаваме колко важно е с каква козметика се грижим за детето, но също така и с какви препарати почистваме и ползваме при пране. В тази връзка ще ни разкажете ли повече за почистващите Ви продукти?
Основната ни цел, когато разработваме продукт е той да бъде ефикасен при почистване, но безопасен за хората, домашните любимци и за околната среда.
Към всяка една съставка подхождаме с особено внимание и много проучвания.
Нашите продукти не съдържат токсични, агресивни за кожата или неразградими в природата съставки като SLS, петролни агенти, белина, хлор, изкуствени пенители, оцветители и аромати. Държим изключително много на това да сме честни и прозрачни към хората, които ни се доверяват всеки ден, затова и се стараем да им предоставим пълна информация за ставките, които влагаме.
Какви съвети бихте дали на читателите ни относно това за какво да внимават, когато избират почистващи продукти или такива за лична грижа – за семейството и дома си?
Аз като майка и активен потребител мога да кажа, че наистина за хората е трудно да се ориентират в целия океан от продукти, съставки, информация по етикета, която не винаги е пълна и т.н. Разгадаването на етикета на един почистващ продукт може да се окаже много трудна задача.
Затова ги съветвам да инвестират малко време и да проучват бранда, чиито продукти ползват. На първо място – дали този бранд им дава честен и изчерпателен списък на съставките, от който хората могат лесно да се ориентират какво вкарват в дома си. При всички положения, когато купувате почистващи продукти избягвайте такива, които съдържат:
- хлор (на латиница ще го срещнете като Chlorine) – токсичен е при вдишване.
- сода каустик (означава се като Sodium Hydroxide) – ще я срещнете в препаратите за отпушване на канали … и внимание! – в тези за почистване на фурна.
- изкуствени аромати – отбелязват се като Fragrance и са сред основните алергени в козметични и почистващи продукти, които дразнят кожата и респираторната система. За хора с алергии, кожни проблеми и астма е изключително важно да не употребяват продукти с изкуствени аромати.
- сред измиваните вещества (т.нар. ПАВ) най-агресивният за кожата са SLS (Sodium Lauryl Sulfate).
Какво предстои пред Вас и Gama Оrganica?
Като нов бранд, който е на пазара от едва няколко месеца ни чакат много предизвикателства и много работа. На първо място работим усилено по разширяване на продуктовата си гама. Надяваме се скоро да можем да зарадваме нашите клиенти с много нови продукти, които да бъдат част от тяхната ежедневна грижа за дома. Работим и по това да развиваме търговската си мрежа, така че да достигаме до все повече хора.